Francesco Trapani – stup carstva BVLGARI

Luksuzni svijet se oprašta od Francesca Trapanija – čovjeka koji je 30 godina vodio Bvlgari

piše: Darko Kusen

Luksuzni svijet se oprašta od Francesca Trapanija – čovjeka koji je 30 godina vodio Bvlgari

Ovih je tjedana pažnju gotovo cijelog svijeta zaokupio odlazak velikana mode Giorgia Armania pa je gotovo nezapažena ostala informacija da nas je napustio i Francesco Trapani. Trapani je bio poslovni čovjek te jedan od najznačajnijih vizionara i vođa koji je značajno utjecao na razvoj i globalni rast luksuznog brenda Bulgari ali i luksuzne industrije općenito

Francesco Trapani je mirno preminuo 10. rujna 2025. u svom domu u Rimu nakon duže bolesti, u dobi od 68 godina, a bio je talijanski poduzetnik, najpoznatiji kao dugogodišnji CEO i vođa obiteljske tvrtke Bulgari. Trapani je bio sin kirurga i Lie Bulgari. Lia i njezina tri brata – Paolo, Nicola i Gianni – unuci su Sotiria Bulgarija, grčkog srebrara, koji je bio osnivač Bulgari grupe. Sprovod se održao u Rimu u bazilici Santa Croce, u subotu, 13. rujna 2025. Trapani je iza sebe ostavio suprugu i četvero djece Rebeccu, Agostinu, Vittoria i Allegru. Na čelu tvrtke se našao 1984. godine sa samo 27 godina. Posjeduje diplomu ekonomije sa sveučilišta u Napulju, a studirao je i poslovnu administraciju na sveučilištu u New Yorku.  

Tijekom svoje tri desetljeća duge vladavine, uspio je uvelike proširiti poslovanje brenda, ne samo u nakitu, nego i u proizvodima poput satova, parfema, kožnih proizvoda te luksuznog ugostiteljstva.

U srpnju 1995. godine je proveo javnu ponudu dionica tvrtke na Milanskoj burzi, a pod njegovim je vodstvom tvrtka narasla od prihoda od 25 milijuna eura, pet trgovina i 80 zaposlenika 1984. do 1,5 milijardi eura prihoda, 300 trgovina i 4.000 zaposlenika do 2011. godine.

Poseban trag ostavio u razvoju i proširenju djelatnosti tvrtke Bvlgari jer je istovremeno poduzeo i druge aktivnosti za jačanje globalnog ugleda brenda, poput stvaranja Bulgari Hotels & Resorts, zajedničke tvrtke s Marriott International / Ritz-Carlton. Posebno je uspješan bio njegov utjecaj na razvoj parfema tvrtke Bvlgari Parfums koja je bila u vlasništvu Bvlgari grupe.

Trapani je inzistirao na tome da se “udaljenost” između aure Bulgarija i one Cartiera, tri puta veće i uspostavljene 1847., “smanjuje”. Samo nekoliko koraka preko raskošne rimske Via dei Condotti, koja se spušta od Španjolskih stepenica, vodeće trgovine dvaju rivala gledaju jedna u drugu.

Trapani kaže da je njihova “inteligentnija” upotreba dragocjenih materijala uvela veću “isplativost” u dizajn njihovog vrhunskog nakita i povećala marže bez gubitka seksipila. Svojedobno je izjavio „Ozbiljni smo draguljari od 1920-ih, tako da imamo autoritet i autentičnost za prodaju skupih predmeta“. „Istovremeno, naši su dizajni manje tradicionalni od dizajna naših konkurenata. Bliži smo modi i filmskim zvijezdama. To nam daje privlačnost brenda u jeftinijem dijelu tržišta, gdje prodajemo predmete po cijeni od nekoliko tisuća eura.“

Trapani je 2011. upravljao prodajom Bulgarija grupaciji LVMH, nastojeći očuvati vrhunski status brenda unutar veće luksuzne grupacije. Nakon prodaje Trapani je zamijenio Philippea Pascala na mjestu direktora odjela za satove i nakit u LVMH-u i to tri godine nakon akvizicije kako bi uspješno dovršio Bulgarijevu integraciju u LVMH. Nakon toga preuzeo je ulogu višeg savjetnika Bernarda Arnaulta i člana upravnog odbora LVMH-a do 2016. Nakon toga karijeru je nastavio u svijetu investicija i privatnog vlasništva, uključujući upravljačke pozicije u tvrtkama poput Clessidra, Bluebell Capital Partners, Tiffany, Tages Group, VAM Investments i drugih.

Stekao je i značajan udio u VAM Investments Group, dinamičnoj tvrtki s privatnim kapitalom sa sjedištem u Milanu, gdje je bio predsjednik uprave od prosinca 2018. do travnja 2025.

Među mnogim projektima pokrenutim s VAM-om, 2020. godine pokrenuo je Gruppo Florence, prvo integrirano proizvodno središte u Italiji za tvrtke koje opslužuju velike luksuzne brendove.

Trapania sam imao prilike osobno sresti nekoliko puta na različitim krajevim svijeta. Osim što je na mene ostavio dojam karizmatičnog lidera krasila ga je odlika jednostavnog i skromnog obiteljskog čovjeka, a to su upravo karakteristike pravog vođe i grandioznog vizionara. Baš prilikom svakog susreta ili njegovih nadahnutih govora, tokom Bvlgarijevih konferencija kojima sam prisustvovao, mogla se iz svake njegove riječi osjetiti njegova duboka strast za izvrsnošću, kreativnošću i inovacijama. Njegov je moto bio da pravi ključ stvaranja vrijednosti ne leži u sektoru u koji ulažete, već u viziji i odlučnosti s kojom se suočavate s izazovima. U svojim je govorima i intervjuima naglašavao činjenicu da povijesni brend puput Bvlgaria ima ogromnu odgovornost, nasljeđe koje treba čuvati s poštovanjem i strašću. Nije potrebno samo pratiti brend u nova razdoblja, već i voditi se tim nasljeđem koje obuhvaća duboke vrijednosti i želje te se vratiti biti i staviti tu istinu u prvi plan čak i u sadašnjosti. Konteksti se mogu promijeniti, ali autentični brendovi poput Bvlgaria opstaju jer odgovaraju na univerzalne zahtjeve i težnje. Trapani je naglašavao da je svijet postao manji i povezaniji te je stoga bitno razvijati kritičko razmišljanje, ne zaglaviti u predrasudama i biti otvoren za nove ideje. Napredak i dalje je ključan: nijedan uspjeh se ne postiže bez predanosti i žrtvovanja.

Svi oni koje sam ovim tekstom zainteresirao mogu nabaviti biografiju Trapanija “VOLERE VALORE. Ma non chiamatemi Mr. Bulgari”.

IZVOR : Bvlgari.com & privatna arhiva

You may also like