MIRIS LJUBAVI I ELEGANCIJE: KULTNI ORIJENTALNNI KLASIK SHALIMAR SLAVI STOTU GODIŠNJICU

piše: Danijela Kušen

Miris Shalimar slavi 100 godina postojanja, od svog prvog službenog predstavljanja 1925. godine kao
remek-djelo parfumerije koje je nekoliko godina ranije, 1921. kreirao Jacques Guerlain. Ovaj
legendarni orijentalni miris postao je jedan od najvažnijih i najprodavanijih mirisa u povijesti, poznat
po složenoj i dugotrajnoj mirisnoj kompoziciji koja spaja svježe citrusne note s bogatim cvjetnim i
balzamičnim aromama. Upravo stoga u kući Guerlain ovu jedinstvenu mirisnu kreaciju smatraju
živim srcem njihovog naslijeđa.
Jedan od najljepših komplimenata je u vrijeme lansiranja gospodinu Guerlainu uputio osobno Ernest
Beaux , kreator mirisa Chanel No. 5 (1921. godine), a koji glasi: “Da sam ja upotrijebio toliko vanilije u
stvaranju mirisa, mogao bih napraviti jedino slastičarsku kremu dok je Jacques Guerlain od takvih
sastojaka kreirao Shalimar !”.
Shalimar na sanskrtskom jeziku znači “hram ljubavi” te simbolizira obećanje vječne ljubavi.
Priča o nastanku Shalimara obavijena je mnogim tajnama i legendama. Neki tvrde da je miris nastao
spontano kad je Jacques Guerlain dodao novu sintetsku vanilin notu u kreaciju mirisa Jicky iz 1889.
godine, dok drugi vjeruju da je bio osmišljen kao posveta njegovoj supruzi. Ono što je sigurno jest da
je ovaj miris inspiriran ljubavnom pričom cara Shâh Jahâna i njegove supruge princeze Mumtaz
Mahal, za koju je dao izraditi čuveni mauzolej Taj Mahal i vrtove Shalimar u Lahoreu.
Ova olfaktivana legenda koja počiva u kultnoj bočici koju je dizajnirao Raymond Guerlain, svojim
arabesknim dizajnom evocira bazene vrtova Shalimar i simbolizira luksuz i egzotiku. Prepoznatljiva je
po plavom čepu u obliku lepeze od kristala kuće Baccarat te podsjeća na vječnu ljepotu mlaznica
vode u vrtu. Bila je to ujedno i prva bočica s postoljem te je zbog svoje neodoljive ljepote osvojila
nagradu na Art Deco izložbi 1925. godine.
Shalimar je poznat kao prvi takozvani amber miris u povijesti, koji je revolucionirao parfumerijsku
industriju svoje epohe. Njegova posebnost i bezvremenost omogućile su mu da ne izlazi iz mode čak i
nakon stoljeća od lansiranja. Njegova mirisna priča duboko je povezana s ljubavlju, elegancijom i
senzualnošću, što ga čini omiljenim izborom mnogih žena diljem svijeta.
Shalimar se smatra mitom jer je stvorio novu mirisnu obitelj i postao, te ostao bezvremenski.
Miris Shalimara otvara se osvježavajućim i živahnim citrusnim notama bergamota, limuna,
mandarine i cedra. U srcu mirisa nalaze se slojevite note irisa, pačulija, vetivera, jasmina i ruže, koje
daju dubinu i elegantnu cvjetnu aromu. Baza mirisa je bogata i senzualna, s notama vanilije, tamjana,
kože, sandalovine, tonka graha i mošusa, što mirisu daje njegovu prepoznatljivu toplinu i
dugotrajnost.
Iako neki danas Shalimar doživljavaju kao miris s „vintage“ prizvukom, njegova složenost i karakter
nastavljaju osvajati nove generacije ljubitelja klasičnih mirisa. On je i dalje simbol ženstvenosti i
luksuza, s prepoznatljivim akordom koji Guerlain u parfemskoj industriji naziva „Guerlinada“ koja
njihove mirise čini toliko jedinstvenim i posebnim.
Shalimar je više od mirisa, on predstavlja revoluciju te je godinama bio simbol smjelosti i elegancije,
popularan među boemima i zagovornicima slobode 1920-ih. Danas predstavlja kultni miris koji se i
dalje prodaje u velikim količinama, simbolizirajući bezvremenost i sposobnost da se reinventira kroz
vrijeme.

Shalimar se može okarkerizirati i kao stanje uma koje se prenosi iz jedne generacije u slijedeću.
Shalimar predstavlja kamen temeljac i vječni simbol kuće Guerlain. On ne predstavlja samo miris, on
je priča, tradicija, mit i neiscrpni izvor inspiracije, što ga čini jednim od najvažnijih i najomiljenijih
proizvoda u svijetu parfumerije.

SHALIMAR L’ESSENCE – NOVA DIMENZIJA KLASIČNOG MIRISA

Za svoju stogodišnjicu, miris Shalimar L’Essence nudi suvremeni pogled na ovo nasljeđe. Novi miris,
koji je stvorila Delphine Jelk , kreativna direktorica u Guerlainu, ponovno se usredotočuje na vaniliju,
reinterpretirajući je kroz povijesne i moderne perspektive.
Arome elegantnog orijentalnog mirisa Shalimar s notama bergamota, irisa i vanilije Guerlain je
obogatio ovim suvremenim izdanjem, kojeg karakterizira organska vanilija iz Madagaskara ručno
obrađenom u Guerlainovom laboratoriju.
Ova intenzivna parfemska voda slavi vaniliju u svakom obliku. Delphine Jelk dodala je dragocjenu
tinkturu madagaskarske vanilije, koja proizlazi iz Guerlainova stogodišnjeg znanja, etilvanilinu koji se
nalazi u originalnoj formuli Jacquesa Guerlaina, dajući Shalimaru novi intenzitet.
Diskretan i suptilan, bergamot osvjetljava cvjetno srce koje spaja apsolut ruže s puderastom
elegancijom irisa. Malo-pomalo, otkriva se Shalimarova jantarna nota. Korištena u izobilju, vanilija
mu daje nove aspekte – glatku i drvenastu s daškom kože. Ostaje ta savršena Guerlainova ravnoteža
gurmanskog bogatstva i draguljaste elegancije.
Više od mirisa, Shalimar L’Essence je izjava ljubavi. Izjava ljubavi koju je Delphine Jelk udahnula ikoni
baštine kuće, a posebno njezinoj najemblematičnijoj noti. Temelju mirisa, tajni njezine univerzalne
zavodljivosti – vaniliji. Nježna i senzualna, očaravajuća i zavodljiva, dragocjena mahuna simbol je
Guerlainove palate kao element Guerlinade koji odlikuje mnoge mirise kuće Guerlain.
Guerlain je reinterpretirao logotip svoje kultne bočice za Shalimar L’Essence. Predstavlja posvetu
umjetničkom pokretu Art Decou, ​​suvremenom Shalimaru. Sastavljena u smjelom grafičkom logotipu,
slova su izrađena u zlatnoj nijansi koja podsjeća na sam miris. Čvrsto usidrena u svojoj povijesti, a
opet nepogrešivo suvremena, ova bočica tvori most između vječnog Shalimara i njegove buduće
iteracije.
U usporedbi s Shalimar Eau de Parfum , sličnost se javlja u fazi kada početni bergamot izblijedi, a
vanilija se probija kroz njega. Pa ipak, to dvoje ostaje vrlo različito. Vanilija u verziji Eau de Parfum je
čvršća, tamnija, s kožom i oštrim citrusima. L’Essence je, nasuprot tome, prikazana mekim, nježnim
potezima kista.
A onda dolazi vanilija. Kakva je to vanilija! To je priča o vaniliji, od prvog prskanja do završetka. Ova
vanilija je Guerlainov potpis – profinjena, fasetirana i potpuno prirodna.
Ako je vanilija klasičnog Shalimara crna pantera, očiju koje sjaje u ponoćnoj džungli, onda je u
Shalimar L’Essence to burmanska mačka koja se graciozno kupa na suncu.

Od prvog prskanja, Shalimar L’Essence je transparentniji, suzdržaniji u usporedbi sa originalom i to
njegov šarm. Shalimar L’Essence je drugačiji. Čini se kao da se stapa s vama, postaje dio vašeg
vlastitog mirisa. Obavija vas toplim zagrljajem vanilije, intimnim i besprijekornim. Nema smisla da ga
nosite; osjeća se kao druga koža. Mekan i udoban, poput jednostavne odjeće. Pa ipak, zadržava se
oko vas i kad god ga se sjetite, odmah ga ponovno osjetite – gusta vanilija, kremasti iris.
Lansiranje je pratila nova kampanja, koju ponovno predvodi dugogodišnja Guerlainova ambasadorica
Natalia Vodianova . Uz hipnotički ritam ponavljanja imena „Shalimar“, vizualni elementi stavljaju
Vodianovu u središte pažnje uz žene više generacija – naglašavajući trajni utjecaj i univerzalnu
privlačnost mirisa.
Povodom stogodišnjice mirisa Shalimar održavaju se i umjetničke izložbe koje slave njegovu
kulturološku i povijesnu važnost, a Shalimar i dalje ostaje oda ženstvenosti, otmjenosti i vječne
senzualnosti.

You may also like