Chat GPT – prednosti i mane

piše: Danijela Kušen

Tvrtka Koios Consulting LTD predstavila se je na DSC Adria u Zagrebu predavanjem Banks Business: Usecases of Chat GPT

Prije 30 godina svijetu Interneta predstavljena je tražilica Google, a 30. studenog 2022 kompanija OpenAI predstavila je jezični model temeljen na umjetnoj inteligenciji Chat GPT, koji je za samo 2 mjeseca prikupio više od 100 milijuna korisnika, te ta brojka iz dana u dan eksponencijalno raste. Danas, nakon manje od 6 mjeseci prisutnosti, Chat GPT broji više od 1,6 milijardi korisnika.

DSC Adria prezenter Marina Jukić iz Koios Consulting LTD

U svojoj prezentaciji tvrtka Koios Consulting LTD pokazala nam je potencijal korištenja Chat GPT u bankarskom poslovanju.

U svojoj prezentaciji Koiosovi predstavnici su usporedili brzinu i točnost modela Chat GPT 3.5 i Chat GPT 4, u pisanju SQL kodova za kreiranje bankarske baze podataka i pisanju upita u bazu.

U drugom slučaju, Koiosov tim kreirao je aplikaciju povezanu na Chat GPT 3.5, koja temeljem učitanih financijskih izvještaja daje sažetke godišnjih izvješća ili odgovara na pitanja o pojedinim financijskim pokazateljima nekog poduzeća. Osim toga, u prezentaciji je prikazan praktični primjer rješavanja neugodnog problema u poslovanju, kada s računala nestane PowerPoint prezentacija na koju su utrošeni dani rada, a potom finalna verzija nije spremljena u računalu.

Ovim praktičnim primjerima i anketom, predstavnici KOIOS-a pokazali su kako je Chat GPT vrlo moćan alat umjetne inteligencije koji će nam uvelike pomoći u pisanju kodova u različitim informatičkim programima, rješavanju zamršenih problema kod rada na računalu, davanju ideja oko pitanja iz svakodnevnog života ili kod sažimanja i analize teksta i odgovaranju na pitanja vezanih uz financijsku analizu.

Pažljivom analizom primljenih odgovora ovih modela umjetne inteligencije, čitanjem dokumentacije OpenAI-a kao i prikupljanjem mišljenja i iskustva korisnika kroz anketu, predstavnici Koiosa upozorili su sve prisutne, kako ChatGPT i ostali alati umjetne inteligencije iako vrlo moćni, još uvijek nisu i ne mogu zamijeniti ljudsko znanje, iskustvo i ekspertizu čovjeka profesionalca. U konačnici radi se o Umjetnoj inteligenciji koju je čovjek stvorio. Odgovore i upute primljene kroz komunikaciju ChatGPT-em potrebno je kritički sagledavati i provjeravati točnost primljenih informacija. Potpuno povjerenje u ove alate bez provjere i ljudske ekspertize nije prihvatljivo.

Izvor : DSC Adria / Koios Consulting LTD / interview Marina Jukić

Naslovna Fotografija: Mariia Shalabaieva( Unsplash)

You may also like